January 3, 2013

bodoh sungguh aku


shameful..
mungkin orang kisah sangat (yahoo media barat lah yang duk mengisahkan sangat tu)
semata-mata nakkan nama yang 'stylo' dan 'legend' itu
tetap nak fight saman untuk nama yang tak diluluskan korang punya government
sanggup la turun naik court nak fight dan fight punya fight la kan
rasanya kalau just terima je mana-mana nama yang dibenarkan
takde lah sampai problem sangat sampai dari kecik kau tak bernama
nak buat ic, lesen, pinjaman bagai tu jadi tergendala dan
masalah sangat kan..
macam hal korang tu boleh bawak malapetaka seantero dunia
tergugat keselamatan seluruh penduduk benua antartika (sukahati aku nak taram benua manapon) tu
pastu ekonomi jadi meleset
kanak-kanak kebuluran tiada tempat nak berteduh
bagai-bagai lagi la kan
korang punya kecoh nak satu dunia kesah kan
degil punya worang
masalah tu sendiri dicari
hidup kat dunia ni sekejap je la adoi!

adoyaipehalkaucamnisangatadoi!

doi doi adoi!

walhal,
aku rasa yang kanak-kanak, wanita dan rakyat palestin tu siap
mati-matian fight untuk agama, tanah, udara, air, kebebasan, family dan kehidupan diorang
dan nyawa diorang pulak tu!
takde lak korang yahoo media barat ni nak gembar-gemburkan sangat kan
banyak rubbish punye news
kadang-kadang memang terang-terangan nampak tak payah selindung-selindung dah keyahoodian diorang ni
suka mengalihkan perhatian manusia seluruh dunia ni
to something yang bodoh tak perlu nak diconcernkan pun
to something yang sedap (mcD), lagho, seksi-meksi, gosip, retis-retis dan selebriti kambingan hitam
to something yang dapat alih perhatian orang ramai daripada kelakuan kebinatangan biadap korang terhadap umat Islam especially di Palestin kan
aku pon rasa bodoh terhina sangat sebab still guna kau punya mail-service, dan banyak lagi
sampai sekarang..bodoh terhina..
dulu dan sekarang pun..still ada guna menda-menda korang punya..bodoh terhina
still bodoh terhina..aku dibodohkan dihinakan korang-korang yang bodoh hina..
sanggup diperbodohkan diperhinakan dengan perbuatan korang yang berniat untuk memperbodohkan memperhinakan aku..

berapa kali nak save tak pass kot
ogak-ogak la nak cover kot
kot lepas ni ada pulak nak saman aku pasal post ni
chill, kata hak kebebasan bersuara
suko hati den lae jang..
ekau jangan nak membongak..
hah hah

ok, aku emo post entry ni
lepas aku check inbox yahoo hina aku
mungkin sebab aku penat mengajo maths kat sk balok
aku penat otak dan sekarang emo
haha haha haha
dan sekarang aku gelak sorang-sorang
mungkin gelak dapat rendahkan paras emo dalam otakku

dah
sudah cukup sudah
aku nak pergi menurunkan suhu
mungkin mandi dapat menenangkan keemoan yang terserlah
harapan semoga mandi ini dapat mempercepatkan jodoh
hahah
sudah lah
bai

wassalaam. :] senyum biar tak emo suda



3 comments:

  1. aliaa ngade sangat..nway, thanks sbb sudi komen kak yugi punya entry..ahaahaha

    ReplyDelete